Buss mot huvudstaden

Då var det måndag och en ny vecka är startad och jag ska också börja en ny vecka uppe i Stockholm. Jag har varit hemma sedan i torsdagskväll, och nu imorse satte jag mig på flygbussen till Cityterminalen i Stockholm. Det känns så skönt att göra så. Då får man liksom hela söndagen hemma, och kan åka på måndagmorgonen. 
Idag blir det att dansa lite och fortsätta med filmkursen antar jag. Det enda jag vet säkert är att vi har bytt lokal till gymnastiksalen istället för dramasalen. Så nu blir det mer plats och man kan svänga lite extrta på armarna och vifta lite mer med benen. 



Jag har ju inte skrivit något om hur lördagen och söndagen var så jag tänkte att jag skulle göra en liten resumé. Så här kommer lördagen och söndagen i ord och bilder:

Lördag:  
Jag bjöd hem mina kära vänner till mig för en middag innan det var dags för "parken-festen". Vi åt pommesfrites och grillat, som jag själv grillade, och om jag får vara lite stolt så gillade faktiskt alla maten. Sen fick vi för oss att vi skulle gå till parken. Så det gjorde vi, och vi gick och gick och det klagades endel, men det gick snabbt över när vi liftade på ett flak sista biten. I parken var det ett riktigt drag. Eller inte. Det var jättetråkigt, så vi åkte till Fredric en liten stund. Vi betalade 100 kr för att gå in i parken, rena rånet. Hoppas att någon som har hand om de festerna läser detta och snappar upp vinken om att det ska vara lite mer ungdomligt.
På kvällen åkte jag, Emil och Linus hem till mig för att få lite nattmat i oss. Men såklart så var dörren låst, så jag fick leka lite inbrottjuv och klättra upp på taket och klättra in genom toalettfönstret. Det var en mycket trevlig kväll om man tänker på sällskapet, så detta måste göras om.


Emil och Joppe


Anna, JuliaT och Joppe


Emil och Olle


Carro, Anna och JuliaT. Vill också påpeka att JuliaW, Tim och Linus även var med oss, men de fastnade inte på någon bild där de inte håller upp en hand mitt i ansiktet. Tråkigt.

Söndag:
En lugn dag, jag sov rätt så länge. På eftermiddagen åkte vi upp till mormor och morfar och åt lax och potatis. Mycket gott måste jag säga.

Nu tänkte jag ta en liten tupplur. Jag skriver mer ikväll.
Ha det bra!
Joakim

Kommentarer
Postat av: julia

haha, fullt ös! ;D

2009-06-22 @ 13:19:20
URL: http://wennerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0