Jag kan vara lite crazy ibland

Nu har jag umgåtts med Stockholmsbor i två dagar och jag märker väldigt fort att man helst inte ska gå någonstans, utan man ska använda tunnelbanan eller bussen. Och det är ju bra att man är miljövänlig, men som idag ville mina kollegor vänta på bussen i tio minuter, för att sen åka max 1 kilometer och byta transportmedel till tunnelbana och därifrån åka hem. Jag som hade tänkt att gå enda till lägenheten. Men det blev jag ju varse om att det var ju för långt att gå, det tog ju så mycket som en halv timme.

Och efter lite tänkande så gick jag till Gullmarsplan och inhandlade ett sommarlovs-kort som jag kan åka på i hela Stockholm men vilket färdmedel som förutom taxi. Och om jag ska vara ärlig känns det väldigt roligt att kunna åka till vilken del av stan som helst. Så när jag hade köpt kortet satte jag mig på det första bästa tåget och åkte runt, jag åkte till Hötorget, och sen gick jag till Östermalm och kollade in Urban Outfitters där jag hittade mycket snyggt som jag kanske ska investera i lite senare. Sen åkte jag från Östermalmstorg till Slussen och bytte där och åkte vidare till Medborgarplaten där jag gick runt och kollade lite och köpte mig en Cooler på 7eleven. Sen tog jag tunnelbanan till lägenheten. Ett SL-kort är mycket bra måste jag säga. Och idag måste jag säga att jag har varit lite crazy. Men det är kul ibland också.






De har byggt ett litet hus på Globen, det är nog dyrt med tanke på utsikten.


Ja, dag två med produktionen. Idag tog vi de första dansstegen som ska ingå i filmen. Lite streetsteg måste jag säga, och det är lite svårt att få in flowt liksom, men det ska nog ge sig. På eftermiddagen hade vi våran första filmkurs. Och idag gick vi mest igenom teoretiska saker. Och för er som är filmexperter så kommer filmen göras i formatet cinemaskåp. Det är tydligen ett mer smalare format som amerikanska filmer ofta görs i.

God natt!
Joakim


Kommentarer
Postat av: Diana

ååww va fina bilder ! :D

2009-06-17 @ 00:07:34
URL: http://diiaanaaaas.blogg.se/
Postat av: josefin

jag saknar dej och jag ska snart komma upp till dej när du har varit hemma ;D hehe då kasnke vi kan gå på stan tillsammans ? :D<3

2009-06-17 @ 15:06:42
URL: http://josefinlang.blogg.se/
Postat av: Carro

Lycka till med allt Jocke! Vi måste ses i sommar!:)

2009-06-18 @ 11:09:58
Postat av: Tina

Åhh, vad rolig du är jocke känner att stockholmarna som övertalar dig, mycket tydligt pekar på allt jag sa till dig ;)

2009-07-16 @ 23:56:10
URL: http://tinsh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0