Myskonsert,

Halloj!

Idag har jag spelat sista föreställningen (på ett tag iallafall) av 1-1-2 teatern som vi visade för förstaklassare i Katrineholm. Det har varit jätte kul. Att spela teater för barn är verkligen super skojigt. Man vet aldrig hur dom reagerar, och den ena publiken är inte den andra lik, vilket är super härligt. Tack till alla medverkande musiker, skådespelare och branmänn.
 
Jag kom nyss hem från stan där jag har varit på en myskonsert med bandet Mama Morrigan, det var jätte kul. Dom hade gjort det så mysigt, för alla i publiken fick te och äpple att dricka och äta på under konserten. Så hade dom en tävling där dom lottade ut ett par raggsockor, till den som kom på namnet till en sång som inte var döpt än. Jag kom inte på något bra, så jag sa inget.
Men vilka är Mama Morrigan då, JO! Dom är ett vad jag kallar budskapsband, eller proggband kan man ju också säga. Deras texter är mycket viktiga och det märks. Dels för att dom är så genomtänkta plus att dom berör. Jag älskar alla deras sånger.

Här är en av deras låtar, Mamma.


Nu ska jag gå och lägga mig, ha det bra!

/ Joakim

Kommentarer
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Åh, du skriver så snällt och fint så jag DÖÖÖÖR!!!

2008-11-21 @ 15:34:12
Postat av: Sara

hihi, tack själv! du och hanna var jätteduktiga :D

2008-11-21 @ 16:14:47
Postat av: amanda

härligt :D

vad sker i helgen? :)

2008-11-21 @ 17:17:03
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: ilda

jocke du är bäst :D <3



// ofc, anna e ju oxå skiit söt (a)

2008-11-21 @ 18:34:17
URL: http://billyochsilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0