Utvärdering av midsommarafton:

Halloj! :D
Har alltså nyss kommit hem från firandet, eller festen skulle jag nog mer sägar!, för det var ju liksom inte att vi uppmärksammade själva midsommarafton. 
När vi kom dit iallfall så var man lagom svett för att hoppa ner i deras pool som det var 27 grader i, eftersom vi hade cyklat ditt, men vi fick iallafall lite motion. Det blev förstås inget poolbad, men vi vart serverade ett kallt glas med cider och en jordgubbe i. (In förstår att där jag bor så finns det ett stort fält med jordbubbar där man kan plocka liter viss för en billig summa ;D) Till det så fick vi snittar av alla dess olika slag!, Emil hade själv gjort dom!, mycket goda ska jag säga! Efter att vi hade ätit sig mätt på snittar (som jag inte rekomenderar att göra, eftersom man inte orkar med huvudrätten som var jätte god) och småpratat lite så var det dax för tipspromenad..

Jag tycker det var rätt svåra frågor,  en del hade en anknytning till oss själva och den del var rena kunskapsfrågor. Några var också gissar frågor, T ex hur många spikar finns i burken. 
Emil och jag hade svarat precis samma sak! (inte av en slump kanske ;P), men våra skarpa hjärnor räkte inte för ett första pris, vi slutade på en delad 3 placering.
 
Sedan var det dax för den stora FEMKAMPEN. Vi vart indelade i lag, Jag, Sara, Jossan och Elmon, värsta dream team! ;D I femkampen ingick följande; Först var det Bollkastning  där mitt lag var väldigt duktiga, men där jag sög, jag fick 1 av 40, haha!, helt urkasst, men jag sa bara ; Man kan inte vara bra på allt!
Nästa gren blev Bandy där man skulle skjuta en innebandy boll i mål , men i målet var det två brädor som gjorde det svårare att göra mål. Där var jag iallafall som alla andra, och dom var inte dåliga.
Sedan fortsatte tävlingen med Pilkastning , och där kan jag väl inte säga att jag var så bra!, eller alltså det fanns folk där som var bättre än mig ;P
Sedan var det en gren som jag aldrig kört!, Tennis, eller alltså jag har ju kört tennis, men inte detta koncept. Det fanns en "tavla" med ett hål för 1 poäng som var lite större än det hålet som var för 3 poäng. Jag trodde att man skulle kasta tennis bollarna, men inte då, man skulle helt enkelt skjuta in dom med ett tennis racket. Vilket resulterade i att jag fick 1 poäng av 6 poäng. Fast det var rätt bra, för den som fick mest fick bara 3 poäng.
Sista grenen var Golf, där det gick väldigt bra för mig, jag fick 4 slag, medans andra fick mellan 6-9. Så där är jag iallfall nöjd.

Hur blev resultatet för denna Femkamp då?, vår domare sa att mam kunde räkna på olika sätt, ett sätt var att kolla vilket lag som var bäst i varje gren, och sedan kolla hur många första placeringar och hur många andra placeringar, osv man hade fått, och genom det få ut vilket lag som vann. Och då kom vårat lag sist. :/, men om man räknade ihop alla poäng på varje gren och gjorde det till en stor summa så kom vi två! :D HAHA!, en sak som jag tyckte var konstigt var att, det lag som vann på båda sätten hade domaren i sitt lag. :O

Efter en hård, men rolig femkamp så var det dax för mat! , ohh, det var så gott! Vi fick massa olika grillade saker, färskt potatis, tsatsiki, kex och ost, och grönsaker. Allt detta tillsammans var så gott, synd var bara att jag hade ätit lite för mycket av dom goda snittar så jag orkade inte lika mycket mat, men av det jag fick i mig så kan jag bara ge det ett gott betyg.

Till efterrätt senare på kvällen fick vi vaniljglass med färska jordgubbar, helt ny plockade!, det var helt gudomligt! HAHA!, samtidigt satt vi  var och en, (eller inte jag och Emil för vi var i lag) och klurade på en ruta med massa bokstäver i där man skulle hitta alla landskap i Sverige!, Där VANN Emil och jag ;D HHAHA! vi vann tre tablettaskar, och eftersom vi bara var två så delade vi med oss en till Sara som kom på andra plats.

Under kvällen hade vi mycket trevlig, vi satt och pratade, vi pratade på slutet mycket om skräckfilmer´. Vi spelade typ vollyboll också, fast man fick använda alla korppsdelar, mycket roligt faktiskt.! Vi åt godis och drack det som var tillgängligt för äns ålder.

En sista sak som vi gjorde när kl var 22.00 var att hoppa i poolen, det var 15 grader i luften och 26 grader i poolen. Alltså varmare i poolen än i luften. Det var självklart svin kallt. Men man fick härda, för jag ville ju pröva deras pool eftersom den var ny! :D Mycket fin pool!

Jag tycker det har varit en toppen kväll, jag vill tacka familjen på Junibacken! :D



Nu ska jag gå och lägga mig! :D Ha det bra allihopa! KRAAM!

P.S, Är det någon som har dansat runt midsommarstången?

Kommentarer
Postat av: anna

lät som en skön midsommar :) har också tagit det ganska lugnt.

2008-06-21 @ 01:28:53
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0