Den sensuella djävulen

Idag hade vi sceniskgestaltning som första lektion efter lovet. Det var så kul. Innan har vi sysslat med clowner och jag har inte riktigt känt mig så bekväm i de, men idag började vi med clownernas motsattser, Buffoner. De finns tre olika karaktärer inom familjen buffon. Den oskyldiga, Den elaka och Den sensuella djävulen. Jag var väldigt frästad att ta Den sensuella djävulen, men min rädsla sa nej. Men min "utvecklingskänsla" sa ja. Jag kände att jag ville utmana mig själv och valde då den sensuella buffonen. Karaktären har tre punkter som man ska följa: En avklädnande blick, stönande andning (man smakar på luften) och ett slingrande tempo. Alla bufforner har även en fysisk defekt. Som t ex att en arm bara hänger eller att ett ben inte fungerar. Buffoner är till för att provocera och äckla. Det är såå kul! Jag vill bara gå och buffona mig hela tiden. Jag vill verkligen utveckla mig inom detta. Wiie, vad jag längtar till nästa gång vi ska hålla på med detta.

Joakim


Kommentarer
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Bara det lilla smakprovet du visade idag var helt suveränt!!! Vilken sliskdjävul!!! XD

2009-11-02 @ 21:48:30
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Annicka

Sensuell var du och en riktig djävul!!!

2009-11-03 @ 09:46:13
Postat av: jess

hej jag såg på designadinblogg.se att du ahde lagt in en kommentar om afiliator... fick du någon rätsida i va det va , för jag håller på att få nå fel här...

2009-11-03 @ 18:54:27
URL: http://theshedevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0