Lyckodagar...

Idag är det måndag, den sista innan påsklovet. Det ska bli hur skönt som helst att få ta en liten pause från skolan i en vecka. Idag har jag varit på musikallinjen, och idag började vi träna på Cosmos (där vi ska vara när vi spelar upp föreställningen.) Det gick bra tycker jag, men man blir ju alltid lite förvirrad när man kommer till en ny plats och får använda kassar och plastpåsar för att märka ut väggar och dörrar. Men det är ju så det ska vara, lite rörigt, men mycket roligt.

Japp, rubriken är ju lyckodagar, och jag ska väl berätta vad jag är så lycklig för. Jo, igår fick jag reda på att jag har gått vidare till steg 3 i provfilmningsstegen, och jag blev hur glad som helst. Eller jag är hur glad som helst. Jag vet ju att det fortfarande kanske inte blir något. Men när man nu kommit ett steg närmare så känns det ändå som en liten liten möjlighet att det skulle kunna gå vägen för lilla mig. Men jag vill inte tro något, utan jag hoppas bara och så får vi se hur det går. Jag åker upp till Stockholm och gör mitt bästa och så ser vi.

Och nästa glada nyhet är att idag kom det ett brev från De geer skolan, där jag har sökt teaterinriktning, och i det stod det att jag fick 320 av 320 möjliga poäng. Fatta hur glad jag är. Det känns så jäkla bra. Även Hanna och Linus fick fullpott. Vilket är så kul.



Två lyckodagar på raken. Det känns för bra för att vara sant. Eftersom det har varit glada dagar känns det som om det måste komma, för att ens liv ska gå i kurvor några dåliga dagar också. Men det hoppas man ju inte på. Jag vill bara att allt ska vara för bra för att vara sant och att jag ska vara jätteglad.

Ha det bra!
Joakim

Kommentarer
Postat av: Camille

Hej Jocke! Stort Grattis! Kul för dig! Håller tummarna! Kram camille

2009-03-31 @ 09:25:17
Postat av: Lotta

Fortsätt vara glad! Jag håller hårt i tummarna för att provspelning nr 3 ska gå av stapeln! 320 av 320 jösses vilka duktiga elever ni är! LYCKA TILL!



Lotta

2009-03-31 @ 10:52:42
URL: http://lottaasplunds.blogg.se/
Postat av: Just Picture It ?!

svar: får man fråga hur gammal du är? (:

(eller ung kanske är rätt ord ;)

2009-03-31 @ 13:23:05
URL: http://justpictureit.blogg.se/
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Ja... Du är ju född skådespelare. Något annat går inte att säga! :D

2009-03-31 @ 13:51:00
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Lotta O

Ja jag håller med Jenny!

PS/Kom i håg mig när du ska tacka för "Oscar´n" ;-)

2009-03-31 @ 16:33:37
Postat av: Belinda

Då börjar vi samma klass i höst då? ;)

2009-06-10 @ 19:02:00
URL: http://dancemedead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0