Intagningsprov

Sorry för dålig uppdatering, men igår var jag jättetrött för att jag hade varit på intagningsprov på De geer gymnasiet i Norrköping, teaterinriktning. Så jag var helt slut och kände mig inte helt på topp. Specielt inte efter att ha haft musikallinjen också senare på kvällen. Men det gick bra och nu är jag pigg igen.
Japp, intagningsprovet alltså, det började med en timmes lektion där det mycket handlade om att uttrycka känslor och improvisera. Det var kul att hoppa runt och bara vara den man ville. Men att improvisera var lite svårare när man inte känner människorna som är där. Sedan väntade jag två timmar och femtio minuter, sen var det min tur att göra min monolog om kontroll, jag tycker det gick bra, så nu får vi hoppas att de gillade det också. Sedan fick man läsa en svår och krånglig text och så intervjuade de mig. Sen var jag klar för dagen och jag, Linus, Hanna och Anton gick till MAX och åt lite hamburgare, sen tog jag bussen hem och gick på musikallinjen.

Idag har jag bara varit i skolan, och sen gick jag till Kristina och åt lite mat och kollade på hennes och hennes mans nya lägenhet. Efter det gick jag till Kulturskolan där jag och tre till ska träna en pjäs som går under arbetsnamnet Syskonkärlek, men den kommer dock inte heta det sen. Idag var det första gången, så vi läste genom manuset och prövade en scen. Manuset är fantastiskt och det är så djupt, och ibland får man tänka till för att förstå varför en viss person gör så eller varför den säger så. Det är Jenny som har skrivet manuset, och hon regiserar även hela föreställnigen.

Nu kollar jag på Desperate Housewives och dricker te.

Ha det bra / Joakim


Kommentarer
Postat av: Thomas

Grattis!!!

Hoppas verkligen att du kommer in!

Och jag håller med om att syskonkärlek är helt suveränt!

2009-03-11 @ 09:15:07
Postat av: Thomas

Lite reklam...

Söndag 15 mars kl 14



Teaterföreställning, Sopsortering, av och med Mittiprickteatern.



I denna kabaré ser vi på tonåren med en upptäcktsresandes ögon. Den främmande kontinenten där vi alla har varit. Som i en spegel, en skrattspegel, beträder vi denna spännande kontinent med vårdguiden i bakfickan. Att vara tonåring har stora likheter med att vara hemlig agent; man har ett hemligt språk, egna mötesplatser, det finns en uttalad hierarki och man är ständigt rädd för att bli avslöjad. Föreställningen vill förmedla lust och hopp – livslust och framtidstro, glädjeskutt och jämfotahopp.



Manus: Ensemblen Regi: Thomas Oredsson Skådespelare: Henrik Gustavsson, Lennart Gustavsson, Ulrika Hansson, Magnus Munkesjö och Eva Welinder.



Ålder: från 13 år Entré: 20 kr/st



Samarr: Katrineholms Teaterförening

2009-03-11 @ 09:16:02
Postat av: Mirry

Spana in Borås coolaste blogg och tyckt till i Dagens Fråga!



www.arntyochmirry.se

2009-03-11 @ 12:15:33
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: http://eerikandersson.blogg.se

Om du undrat varför jag inte svarat på din kommentar(som du säkert inte kommer ihåg för det var så längesen, haha!) så är de därför jag gjorde ett lite avbrott med bloggandet i samband med att mitt internet slutade fungera ;D Men nu är jag tillbaka igen! :D



Men nu var det så längesen jag var in hos dej ^^ är allt bra då? :D

2009-03-11 @ 13:07:26
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: Bella

Måste bara säga att jag är sjukt kär i din blogg och hur du skriver! Har just suttit och läst alla inlägg sen du börja. Du är ju grym!

2009-03-11 @ 16:08:42
URL: http://bellalilja.blogg.se/
Postat av: Janna

nördbrillor är så coolt. Skulle själv vilja skaffa mig ett par! :*

2009-03-11 @ 22:25:19
URL: http://jannamattsson.blogg.se/
Postat av: [s a o s . b l o g g . s e]

[svar:] jamen eller hur! (^^,) de förstår jag, för dom där skorna är hot, hot, hot!

2009-03-12 @ 04:36:38
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Mariah

spännande!,hoppas du kommer in!

2009-03-12 @ 18:47:17
URL: http://nimah.blogg.se/
Postat av: Liene

Hoppas du kommer in då:)

2009-03-15 @ 18:38:53
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0