"Vanlig dag"

Denna dag har inte varit så speciell. Eller alltså jag har inte gjort så mycket annorlund från igår. Först hade vi dans på förmiddagen och sen fick vi tid att börja måla en bild som ska ingå när vi har en bildlektion-scen. Så jag har målat en jordglob som det ska vara skräp och en bil som släpper ut avgaser runt. Så om ni ser den i filmen sen så är det jag som har målat den helt själv.
På eftermiddagen fortsatte vi filmkursen, och idag fick vi kolla på lite scener ur serierna "Ebba och Didrik" och "Glappet" som Peter Schildt har regiserat. Och då fick vi försöka klura ut hur olika saker är filmade, och se lite tekniker som vi kommer använda i filmen. Bland annat när det är en dialog och bara en syns i bild så kommer vi inte agera mot motspelaren, utan då kommer Peter sitta och säga motspelarens repliker. Lite annorlund, men kul att prova på.



Nu ska jag sova och vila upp mig för veckans sista arbetsdag, för imorgon åker jag hem och ska vara med mina vänner och min familj. (L)

God natt!
Joakim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0