Det är ju så kul!, men så svårt!

Halloj!!

Nu har jag suttit hela natten och hela dagen idag och försökt lära mig Photoshop CS3, men en sak ska jag säga och det är att det är absolut inte lätt. Herregud vad mycket saker det är att komma ihåg. Jag vill liksom lära mig att göra kollage och så, men jag fattar inte hur man gör. Jag har försökt följa gudier och så, och ja de är till stor hjälp, men de lär inte ut det just jag vill. Och hur gör man för att göra om Photoshop-filen till en vanliga bild-fil? Någon som vet!? 
Annars får jag väl sitta här resten av dagen och försöka klura ut det. Men men, roligt är det iallafall, och jag längtar tills jag har lärt mig hur man gör kollage och klipper ihop bilder.

Nu ska jag gå ut och hjälpa pappa att sätta upp takboxen på bilen, för imorgon drar vi till Sälen med goda vänner, ska bli super kul! Så ha det bra, jag lägger ut en bild sen som jag har gjort i Photoshop, om jag kan få bilden att bli i rätt fil.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men det är inte så svårt att spara filen som jpg (rätt fil).



1om du har svenskt photoshop så klickar du på Fil, Spara som. Om du har på engelska så File, Save As.



2.det kommer upp en ruta där det står filens namn, format osv.



3: det ska finnas som en flik med en pil på. där det tex kan stå: Photoshop PDF(PDF',PDP) typ! Om du klickar på den fliken (vid pilen) så kommer det komma upp en ruta med mängder olika ord och meningar som photoshopPDF ('PDF,PDP) och liknande meningar



4. Av alla dessa olika meningar/ord ska du välja den som heter JPEG (,
JPG;JPEG;*.JPE) - Det är den "rätta" filen. Men för att hitta den får du kanske scrolla ner en bit eller upp. Men på min dator räcker det med att jag markerar en rad /"mening/ord" och sedan klicka på J på tangentbordet och då kommer oftast JPEG upp. Så testa det först.



Inte så väldans bra förklaring kanske men det kanske hjälper dig en liten bit på vägen! :)



Lycka till! :)



(om du inte fattar, så logga in på msn och skriv då så får jag försöka förklara där)

2009-01-03 @ 15:37:43
URL: http://haannaaw.blogg.se/
Postat av: Clara

haha possitivt såklart! det här är en sån blogg man kan tänka sig att komma tillbaka till :D

2009-01-03 @ 16:23:16
URL: http://claracorner.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SVAR: haha okej vi får se :D

2009-01-03 @ 16:50:15
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: lisah

sälen - here we comes, :D

2009-01-03 @ 16:57:04
URL: http://lisahuovinen.blogg.se/
Postat av: L I N N E A B E N G T S S O N

SVAR;det tycker jag verkligen att du ska göra! :D har tagit med en 450d, och den är asbra! :D

2009-01-03 @ 19:55:26
URL: http://linneabengtssons.blogg.se/
Postat av: Emma Gynning

Ja de har jätte mycket fint på asos, sjukt billigt också framför allt nu när det är 75& rabatt.



Ha en bra kväll!

2009-01-03 @ 21:28:40
URL: http://frokengynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0