Bra reklam!

Nu har vi äntligen kommit hem efter en jobbig bilresa. Usch, jag får jätteont i ryggen när jag sitter i bilen länge, och det hjälper ju inte att man sitter i baksätet med två jobbiga småsyskon som hela tiden tjafsar och bråkar. Men pust, nu när vi äntligen hemma.

När man kollar på en film eller något program på TV så är den värsta delen under sändningstiden när de avbryter för reklam. Men nu på sista tiden har det gått en väldigt bra reklam som man inte blir arg på för att den visas mitt i sitt bästa program. Det är den nya Friends-reklamen med flickan som går och sjunger i korridoren, det hon sjunger är början på Kents låt På drift. Jag får en klump i magen varje gång jag ser den. Jag själv är Kamratstödjare på min skola och jag förstår verkligen meningen i reklamen, det finns verkligen barn/ungdomar som har det väldigt jobbigt i skolan. Och det är inte bara fysisk mobbning det handlar om, utan psykisk mobbing och att man mobbar genom mobilen eller datorn, såkallad E-mobbing. Jag tycker det är hemskt. Att människor utsätts för detta hemska och onda av människor av samma sort. För alla är av samma sort! Det ska inte spela någon roll hur man ser ut eller vilken hudfärg man har. Alla ska tas på samma sätt och man ska behanda sin medmänniska med värde. Därför vill jag att alla tar sig en titt på denna reklamfilm och hädan efter tänker på hur man behandlar alla människor runt om en.



Ha det bra/ Joakim

Kommentarer
Postat av: Hanna

Helt rätt! Alla är exakt lika mycket värda oavsätt hur de ser ut?, vart de kommer ifrån, vad de har gjort och inte, vad de är för typ av kön, mm. Men vissa har svårt att förstå sånt vilket är synd.

2009-01-11 @ 17:48:15
URL: http://haannaaw.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker oxå att denna reklam är grymt bra och tilltalande!

2009-01-11 @ 20:17:20
Postat av: viktoria

tycker oxå att denna reklam är riktigt bra och framför allt tilltalande!

2009-01-11 @ 20:18:44
URL: http://shakaliina.blogg.se/
Postat av: Julia

Åh, det är så sjukt hemskt. Det ska inte vara så!!

2009-01-12 @ 15:40:13
URL: http://juliabrodenlarsson.devote.
Postat av: thilda

reklamen är jättebra och orginal låten likaså! har faktist också skrivit ett helt inlägg om reklamen :')

2009-01-12 @ 22:19:45
URL: http://thildss.blogg.se/
Postat av: andreas

jag tkr reklamen är jobbig att se, för det är ju sådär det är för många. jag tror reklamen är väldigt effektiv! sen så är det ju bara kul att kent är med i en sån här reklam! :)

2009-02-17 @ 14:29:51
URL: http://nanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0