Vilken dag, vilken dag

Denna dag sattes igång tidigt imorse. Jag gick upp vid 05.00 och tog tåget upp till Stockholm. Idag började vi filma i en studio. Det är väldigt coolt hur man kan bygga upp rum och få det att se ut som det är på riktigt. Eller ja, det är det ju. Men ja, ni fattar. Tänk att så mycket film och serier spelas in i fakerum i en studio. Och ändå märker vi nästan ingenting. Om man bortser från Andra Avenyn där man hör att de är och filmar i en studio. Det liksom ekar när det är en skrikscen.
Men det gör det i alla fall inte i våran studio, men något som det finns mycket av är värme. Herre gud vad varmt det blir där inne. Nu överdriver jag inte, men eftersom att vi går en spiraltrappa upp till taket för att komma till vårat omklädningsrum så vet jag. För värme stiger vet ni. Och det var verkligen som i en bastu där uppe. Kunde knappt andras. Usch!
Men som tur spelas scenerna in på golvet, så man tappar inte andan lika lätt.


Studion uppifrån omklädningsrummet.


Här var det inte någon mysig trädgård utanför i alla fall..

När vi skulle åka hem kom inte våran buss. Eller den hade slutat gått vilket ingen visste om. Så där stod vi, 17 vilsa, fusna, arga och sura ungdomar och väntade på att någon skulle komma till vår räddning. Vilket två taxis gjorde tack vare vår producent Sara och AnnaMatalie.

Nu sitter jag här och ska snart gå och lägga mig. Ska upp tidigt imorgon och jobba länge. Så nu behöver jag verkligen sömnen.

God natt!
P.S Glöm inte att medverka i tävlingen i inlägget under.
Joakim

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe tack så mkt! haft en bra dag?

2009-08-20 @ 16:25:40
URL: http://coconutkiller.webblogg.se/
Postat av: Matilda

tack så jätte mycket din blogg var väldig stilren eller va man ska säga.. designen har min kompis sanna gjort (sannaberg.blogg.se)

2009-08-21 @ 14:57:54
URL: http://matildamarley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0