Tillfälligt kollektivtrafikhat och separationsångest

Jag har alltid gillat kollektivtrafik. Eller alltså, jag tycker det funkar bra. Och det är miljövänligare än att åka bil vart man än ska. Men just nu hatar jag verkligen detta sätt att transportera sig. Nu har jag suttit fast på ett tåg i 20 minuter. Och det händer igenting. Jag lär sitta här minst 20 minuter till. Och jag kan verkligen inte komma försent till inspelningen. Framför allt inte denna vecka. Eller man ska inte komma försent någon vecka. Men denna vecka är den sista. Och då vill jag ha så mycket tid som möjligt att spendera med alla underbara människor.

Shit liksom. Det är sista veckan. Sista veckan av det underbara och lärorika äventyret som jag har varit med om denna sommar. Jag som aldrig trodde att det aldrig skulle ta slut. Jag som trodde att jag kunde leva i min dröm hur länge som helt. Men nej, snart vaknar jag ur den, snart är den slut. Det känns hur konstigt som helst. Som att göra slut med något som varit en del av ens liv en längre tid. Usch, jag gillar inte avsked.
Men nu ska jag ta vara på de sista dagarna och bara njuta och låta mina tankar på separation fladdra iväg långt bort där jag inte kan nå de.

Joakim


Kommentarer
Postat av: muffinsmartin

Vad kul att du är med o tävlar :D

2009-08-25 @ 11:06:38
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0