Äntligen fredag med allt vad det innebär!

Hello everybody!

Alltså igår kväll så satt jag och tittade på en dokumentär om J.K Rowling, och den var rätt intresant. Jag har aldrig tidigare varit intresserad av henne och hennes böcker, men filmerna gillar jag, så jag tänkte att jag kunde ta mig en titt på hur hon har levt och fått inspration till sina världeberömda böcker. Hon hade alltså fått väldigt mycket inspration från när hon var barn. Mycket av det som har hänt när hon var lite han hon tagit med i böckerna. T ex namn från "gästboken" som fanns i kyrkan där hon med sin syster städade och fick en pund per gång. Grymt lite pengar alltså. Jag ska nog ändå försöka att ta mig igenom böckerna för jag tror att böckerna är mer tidliga med detaljer och andra saker som man inte tar med i filmerna. 

Jag läser spanska i skolan och varje år ska man göra något praktiskt med språket. Som förra året var det än karttävling, man skulle vara kreativ och göra en karta av sitt land, men utan papper. Jag gjorde den spanska kartan av en kladdkaka(Som sen blev uppäten av alla andra så det inte var något kvar till mig).Hmm! Men iallafall så hade niorna sin praktiska del idag och vi fick vara med och kolla, eftersom det var en modevisning dom hade. Det var rätt roligt att kolla på, t ex när alla gjorde poser och när vissa andra inte vågade titta ner på publiken. Men det var roligt alltså. Jag börjar få lite ångest för hur det sak gå för mig :O.  HAHA, men det tar vi när det kommer!

Jag håller just nu på och läser en underbar bok, Det ska bli ett sant nöje att döda dig, Av Magdalena Graaf. Oh gud, den är så bra. Det handlar om hennes uppväxt och hur det var att gå igenom det minst sagt tragiska som har hänt i hennes liv, att hon blir misshandlad av hennes man. Jag får en jobbig känsla inom mig hela tiden när jag läser. Man kan inte tänka sig nu när man tittar på henne att hon har blivit misshandlad :O Men vad det verkar som så har hon nog gått vidare i livet, men herre gud hon påminns ju och det som har hänt varje dag. Jag tycker alla ska läsa den och förstå hur hon har haft det, så alla därute KÖP DEN

image3

Jag fick nyss ett par raggsockor av min mormor lagom til nu när jag ska till fjällen, skiit sköna mormor,  TACK!

image4

Ikväll blir det antagligen myskväll med min granne och tiitta på film eller LET`S DANCE! Och äta massor med godis. (Kostade 30 kr/kg på en affär nära min skola,  jag tror nog att hela skolan var där och inhandlade ett lager för helgen. :D)

Nu ska jag gå och dricka en kopp te och kolla i tidningarne KLICK! och FREDAG. Ha det bar så ses vi / Jocke!



 

Kommentarer
Postat av: iilda

hahah, ja, HEELA skolan va där ! ja måste säga att godiset verkligen va skit billigt xD

2008-02-01 @ 17:02:51
Postat av: Anonym

Har läst boken och den är bra...

2008-02-01 @ 21:51:47
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0