2008, ett super bra år!

Halloj!

Jaha, nu har det sista december och den sista dagen på året 2008. Det känns lite konstigt, för det har varit ett sånt bra år det här. Men nu siktar jag på att 2009 ska bli ett ännu bättre år.

Jag tänkte göra en liten sammanfattning, den kommer mest handla om min teaterdel i livet, men det är ju kul det också;

Januari08:
*Jag repeterar för fullt inför musikalen Annie get your gun på Culturum i Nyköping.

Februari08:
*Repeterar Annie get your gun.
*29/2, PREMIÄR för Annie get your gun.

Mars08:
*Kör 10 föreställningar av Annie get your gun.
*Börjar repetera Hampus eller HIV.

April08:
*2/4, Jag är med i en förställning med kulturskolan och Duveholmsgymnasiet, Modernist, där jag framför tre monologer.
*10/4. Jag medverkar på en öppen scen, Openjam med rikteatern.
*16/4 PREMIÄR för informations föreställningen Hampus eller HIV med världens bästa teatergrupp Crazy Bunch, spelar även 8 skolföreställningar.


Bilden är från mitt framträdande på Openjam, jag framförde även denna monolog
fast i en längre tappning under föreställningen Modernist.


Maj08:
*En lugn månad, åkte på en intervju som katten Findus för mitt sommarjobb.
*Audition för musikallinjen ht08. Jag kom in! :)

Juni08:
*Börjar jobba som katten FindusJulitagård.


Bild tagen från http://wistbacka.blogg.se 

Juli08:
*Jobbar som katten FindusJulitagård.

Augusti08:
*Musikallinjen startade.
*Jag spelade in musikvideon till Pihlis låt Ner till botten i Örebro.
Pihlis musikvideo till låten Ner till botten, med mig i huvudrollen.

September08:
*Börjar repetera inför Crazy Bunchs succé föreställning Amdama.

Oktober08:
*22/10, PREMIÄR, AMDAMA, framförd av Crazy Bunch.
*Börjar repetera inför 1-1-2 föreställning för årskurs 1:are i Katrineholm.
*Börjar repetera inför Årets levande Julkalender på torget i Katrienholm.


Världens bästa föreställning, AMDAMA! Framförd av Crazy Bunch.

November08:
*PREMIÄR, 1-1-2 föreställning, 6 föreställningar.
*PREMIÄR, Årets levande julkalender på torget i Katrineholm. 

December08:
*NYPREMIÄR, Hampus eller HIV, 1/12. 2 skolföreställningar.
*Fortsätter spela Levande julkalendern på torget i Katrineholm.
--------------------------------------------------------------------------------------

Shit! Nu inser jag hur mycket roliga saker jag har hunnit med under detta år. Det är så j*kla kul med teater! Jag bara älskar det! HAHA! Jag får rysningar av glädje i hela kroppen bara jag tänker på det.
Nu hoppas jag att 2009 ska bli lika bra som 2008, om inte bättre. Det får vi hoppas på, och jag ska kämpa för det! Jag har några projekt inbokade redan, hihi. Men det får ni veta mer om under 2009. WIIIE!!! Vad jag är glad. 2009 ska bli ett super år. Det är vad jag siktar emot.

Jag vill tacka alla som har gjort detta teaterår möjligt. Jag vill tacka min familj, utan de skulle jag inte klara mig. Jag vill tacka min fantastiska teaterpedagog och regisör, Jenny Wistbacka. Utan henne skulle många av dessa saker inte kunnat genomföras. Jag vill också tacka mina fantastiska vänner som har stöttat mig i vått och tort. Jag vill också tacka alla runt om alla projekt som har varit så härliga. TACK!

Nu ska jag gå och göra mig i ordning för min middag med mina härliga vänner ikväll. Puss och kram!

GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer
Postat av: Lilly La

kändis då :)



tack du :)

2008-12-31 @ 14:44:25
URL: http://tval.blogg.se/
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Men awhhh!!! snyft

2008-12-31 @ 14:49:13
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Bettan & Emma

Gott Nytt År



Rösta på oss till veckans blogg



Kram Bettan & Emma

2008-12-31 @ 15:12:54
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: lill

klart du är en kändis!



sv. tack! kram!

2008-12-31 @ 23:14:25
URL: http://tval.blogg.se/
Postat av: Promila

Härlig blogg!

2009-01-02 @ 23:05:30
URL: http://metrobloggen.se/proma
Postat av: Fräddan

musikvideon vva riktigt najs, och låten med för den delen :D

2009-01-03 @ 23:42:10
URL: http://sandevarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0